Według wielu powszechnych teorii, człowiek buduje sobie opinie i tworzy założenia na temat spotykanych ludzi na podstawie pierwszych kilku sekund. To z kolei sprawia, że kluczowe w ocenie naszego rozmówcy staje się wrażenie estetyczne, jego wygląd. Ponieważ znacznej większości ludzi zależy na tym, aby stwarzać dobre wrażenie i mieć pozytywny wizerunek, doskonałym interesem pozostaje własny sklep. Zawsze doskonale sprzedają się używane ciuchy, ale także pamiątki i dodatki do odzieży. Markowe sklepy nie narzekają na obroty, mimo rzekomego kryzysu finansowego nie widać tendencji spadkowej. Małe prywatne sklepy zyskują szczególną popularność w niewielkich miejscowościach, co jednak nie oznacza, że second-handy mają się źle w dużych miastach. Wręcz przeciwnie, wszyscy zdają się doceniać uroki poszukiwania wyjątkowych niespotykanych nigdzie indziej kreacji wśród wyjątkowych okazji. Modne, ale także ekstrawaganckie i indywidualistyczne noszenie się i eksponowanie swojej osobowości poprzez ubrania stało się dla wielu sposobem na życie.