Robiąc zakupy konsument nawet nie zdaje sobie sprawy ile pułapek marketingowych na niego czeka. Zwłaszcza w dużych marketach, gdzie marketing został doprowadzony do perfekcji. Zabiegi marketingowe są przeprowadzone od samego wejścia. Część marketów decyduje się by przy wejściu zrobić piekarnię, tak by do kupna pieczywa zachęcał cudowny zapach świeżego chleba. Intensywne zapachy bardzo zachęcają do robienia zakupów. Inne markety decydują się na umieszczenie pieczywa na samym końcu sklepu wraz z napojami. Są to najczęściej kupowane rzeczy, dlatego klient musi przejść przez cały sklep, by kupić tylko po podstawowe produkty po jakie przyszedł. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po drodze dokona jeszcze innych zakupów. Towar na sprzedaży którego najbardziej zależy właścicielom marketu zawsze wystawiony jest na wysokości wzroku konsumenta. Towar, który jest najtańszy zawsze znajduje się na samym dole. Dodatkowo towar często oznakowany jest bardzo intensywnymi kolorami, tak by przyciągać wzrok konsumentów.