Jak zachowywać się na rozmowie o pracę?

Rozmowa o pracę jest sytuacją szczególną z tego względu, że niezwykle ważne jest wywołane przez nas pierwsze wrażenie na pracodawcy. Paradoksalnie – to jak wypadniemy na rozmowie o pracę wielokrotnie jest ważniejsze niż przyniesione przez nas CV. Pracodawca po przeprowadzonej rozmowie musi mieć pewność, że wybranie nas jest jego najlepszą decyzją, że to my jesteśmy doskonałymi kandydatami na dane stanowisko. I tak też właśnie musimy się zaprezentować. Przede wszystkim trzeba przygotować się merytorycznie do rozmowy – wiedzieć, czym zajmuje się dana firma, w jaki sposób odpowiada ona naszemu wykształceniu oraz co motywuje nas do aplikowania na dane stanowisko. Musimy również starać się zapanować nad płynącym z naszego ciała zachowaniem niewerbalnym. Powinniśmy przyjąć pogodny wyraz twarzy i postawę pewności siebie. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i jak najbardziej naturalnie. Jeśli słuchamy osoby rekrutującej najlepiej od czasu do czasu potakiwać, by wzbudzić jej pewność, że jej słuchamy. Powinniśmy patrzeć jej w oczy, ale nienachalnie. Nie mówić zbyt głośno, ani zbyt cicho, przywitać się i pożegnać.

http://www.edukacjainformacyjna.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here