Jak nie wpaść do spamu

Mailing to jedna z najbardziej popularnych i skutecznych form reklamy, która pozwala na znaczne zwiększenie wizyt na stronie oraz generowanej sprzedaży. Jednak ma ona jedną poważną wadę, jaką jest spam – to tam często trafiają wysyłane przez marki treści i newslettery. Jak stosować skuteczny email marketing i uniknąć trafienia do spamu? Pokazujemy, jak stworzyć newsletter, który dotrze do klientów.

Spam trap – co to jest?

Spam trap to pułapka ustawiana przez firmy zajmujące się dostarczaniem maili, takie jak Onet, Interia, Gmail oraz organizacje antyspamerskie – Spamhaus czy SURBL. Polega ona na ustawieniu tzw. adresów-pułapek stworzonych w celu namierzenia oraz blokowania osób wysyłających maile bez wcześniejszej zgody adresata. Trafienie do takie pułapki najczęściej wynika z zakupu listy mailingowej, zbierania przypadkowych adresów na stronach internetowych czy forach dyskusyjnych oraz stosowania sposobu zapisu do bazy single opt-in, czyli zbieranie adresów bez konieczności kliknięcia w link potwierdzający zapis do newslettera przesyłany w osobny mailu.

Jak go uniknąć spam trapu?

Wpadnięcie w spam trapu to sytuacja, która jest niezwykle niekorzystna dla strony tworzącej treści i newslettery przesyłane przy pomocy email marketingu – znacznie obniża ona zasięgi oraz dostarczalność maili. W najgorszym przypadku może także całkowicie zablokować wysyłane treści. Do najlepszych sposobów zabezpieczenia się przed spam trapami należy:

• prawidłowe pozyskiwanie adresów do listy mailingowej
• budowanie listy mailingowej w oparciu o zapis double opt-in wymagający potwierdzenia do zapisu poprzez kliknięcie w link znajdujący się w oddzielnym mailu
• zadbanie o higienę bazy oraz jej monitorowanie i filtrowanie pod kątem aktywności odbiorców

Zadbanie o te kilka istotnych kwestii przekłada się na zmniejszenie ryzyka trafienia do smap trapu oraz pozwala na tworzenie skutecznych i efektywnych mailingów.

Freshmail – rozwiązanie wielu korzyści

System oferowany przez Freshmail.pl to przyjazne użytkownikowi rozwiązanie pozwalające na zyskanie wielu korzyści w zakresie email marketingu. Zastosowanie systemu Freshmail pozwala na automatyzację zadań, takich jak generowanie formularza zapisu do newslettera, tworzenie listy mailingowej opartej o double opt-in oraz filtrowanie i identyfikowanie bazy odbiorców na podstawie ich działań w danym okresie czasu. Przekłada się to na zadowolenie subskrybentów Twojego newslettera opartego o system oferowany przez Freshmail.pl, który nie będzie kwalifikowany jako spam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here